divendres, 14 de maig del 2010

Els purés casolans - Una experiència


Menjar a partir dels 6 mesos

Quan introduïm els purés en la dieta del nostre bebè els volem donar el millor. La meva pediatra m'ho va recomanar a partir dels 6 mesos, i vam anar tastant una fruita per setmana. Després les vam anar mesclant i després van venir els cereals, les verdures, el pollastre, etc.

Jo vaig seguir els consells de la meva germana, que sap molt de cuina, i vaig optar per congelar els purés que jo mateixa preparava en potets. Us recomano que ho feu així:

Talleu en trossos mitjans diverses verdures, o verdures i carn quan ja és més gran(a la mida de mitja ceba)per poder-lo triturar per separat. És important que les carns siguin netes, sense ossos ni pell.
Els netegeu i els poseu a bullir en l'olla exprés.

Ho coleu tot i aneu triturant la mescla que us sembli sabrosa, per exemple: patata, pastanaga i pit de pollastre, o bé carabassa, vedella i ceba, etc.
Aboqueu una mescla en potets i tritureu una altra mescla.

Podeu usar potets de plàstic de 50gr al principi i quan sigui més gran de 100 gr.
És bo etiquetar-los indicant els ingredients de la mescla i la data. Ara només cal conserva-los al congelador. Resulten molt pràctics a l'hora de transportar-los congelats.
És millor descongelar-los en el micro en uns minutets que no pas deixar-los a temperatura ambient, per evitar riscos bacterològics.

Si prepareu una caçola gran tindreu per una o dues setmanes. Èl caldo sobrer el podreu usar per sopetes. Si us queda una mescla molt líquida sempre la podreu espessir amb les farinetes de cereals.

Amb aquest sistema les propietats no es perden i el procés és molt còmode.

Amb la fruita però, no estava molt convençuda, hi ha opinions discordants i no volia arriscar-me. Així que li donava el puré acabat de fer, però en preprava més del que preveia que menjès i, si no s'ho acabava tot, congelava la resta per a un urgència o m'ho berenava jo, que les mares també necessitem vitamines... Crec que, encara que el puré de fruita casolà perdi propietats en congelar-se, sempre en conservarà més que els potitos de puré industrials o els iogurs amb fruita.

Sabem que hi ha moments que el nostre fillet plora desconsolat perquè té gana i guanyem molt si ho tenim a punt.