dimecres, 12 de maig del 2010

CANÇONS PER ALS INFANTS

AIXÍ FAN ELS TITELLES
Així fan, fan, fan, els petits bonics titelles,
així fan, fan , fan, tres voltetes i se’n van.
-Tot picant de mans, els petits bonics titelles,
tot picant de mans els titelles es fan grans.
-Aixecant el dit, els petits bonics titelles,
aixecant el dit els titelles s’han dormit.

EL GALL I LA GALLINA
El gall i la gallina
estaven al balcó,
la gallina s’adormia
i el gall li fa un petó.
-Dolent, més que dolent!
Què dirà la gent?
Que diguin el que vulguin
que jo ja estic content!

PEIX, PEIXET
Peix, peixet, de la canya, de la canya,
peix, peixet, de la canya al sarronet
EL LLEÓ NO EM FA POR
El lleó no em fa por,
pam i pipa, pam i pipa.
El lleó no em fa por,
perquè sóc bon caçador.

L’ELEFANT AMB BICICLETA
Mireu, allà dalt,
amb els estels què hi ha!
És un gros animal,
que amb bicicleta va.
És un elefant,
i doncs, què us penseu?
Té una cua al darrera
i una trompa al davant.





LA TORTUGA BALLARUGA
Un, dos i tres,
la tortuga, la tortuga,
Un, dos i tres,
la tortuga ja no hi és.
Mireu com balla,
la tortuga ballaruga ballarà. (2)

CARGOL, TREU BANYA!
Cargol, treu banya!
puja a la muntanya,
cargol treu vi, puja al muntanyí.
Cargol, treu banya!
puja a la muntanya,
cargol bové, jo també vindré.

TIC-TAC
Tic-tac, tic-tac,
ara dormo, ara dormo,
tic-tac, tic-tac,....Riiiiing!
El soroll m’ha despertat!
EL CUINER
Sóc un cuiner
que remena les cassoles
faig bon menjar
i tothom es llepa els dits.
Les cassoles en el foc,
van bullint a poc a poc,
els pesols, les patates
les verdures i els cigrons.



SOL, SOLET
Sol, solet, vine’m a veure, vine’m a veure
Sol, solet, vine’m a veure que tinc fred.
Si tens fred posa’t la capa, posa’t la capa
Si tens fred, posa’t la capa i el barret
El pobre sol, solet, no te capa, no te capa
El pobrre sol, solet, no te capa ni barret.
Jo li compraré una capa, una capa
Jo li compraré una capa i un barret.

LA LLUNA, LA PRUNA
La lluna, la pruna,
vestida de dol,
sa mare la crida,
son pare no ho vol.
La lluna, la pruna
i el sol matiner,
sa mare la crida,
son pare també.

UN TREN PETITÓ
Un tren petitó
que corria que corria
un tren petitó
que corria sense por.
Qui vulgui pujar,
que s’afanyi, que s’afanyi,
qui vulgui pujar,
que s’afanyi que se’n va.


DALT DEL COTXE
Dalt del cotxe hi ha una nina,
que repica els cascavells.
Trenta, quaranta,
l’ametlla amarganta,
pinyol madur, ves-te’n tu.
Si tu te’n vas, nero, nero, nero.
Si tu te’n vas, nero, nero, nas.



EL GEGANT DEL PI
El gegant del pi,
ara balla, ara balla,
el gegant del pi
ara balla pel camí.
El gegant de la ciutat
ara balla, ara balla,
el gegant de la ciutat
ara balla pel terrat.